פרסום ראשון • 'איגוד מנהלי הת"תים' במתקפה נגד משרד החינוך: עצרת חירום וזעקה

דוד לזר 1 Comment on פרסום ראשון • 'איגוד מנהלי הת"תים' במתקפה נגד משרד החינוך: עצרת חירום וזעקה
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההתנגדות להתערבות השלטונית במוסדות החינוך החרדים עולה הבוקר (שני) שלב, זאת לאחר ש'איגוד מנהלי הת"תים' הודיע על 'כנס חירום עצרת לתפילה ולזעקה' שיתקיים מחר בעיר בני ברק.

במכתב שנחתם על ידי עשרות מנהלי הת"תים נכתב כי "לאור המצב הקשה בו שרויים תלמודי התורה בהם עשרות אלפי תשב"ר שבזכות הבל פיהם הטהור מתקיים העולם, כאשר במשרד החינוך מתנהלים מול המוסדות באופן שערורייתי ואכזרי הן בנושאי התערבות בתכנים וקבלת תלמידים, והן בנוהלי רישוי, תיקצוב, חשבות, איתנות פיננסיות, וכו'וכו' ובכל יום מתעוררים לגזירה חדשה ואכזרית מקודמתה".

בהמשך נכתב כי "נתכנס בעז"ה כל מנהלי התתי"ם איש בל יעדר לעצרת תפילה וזעקה בשעת המפזרים כנס – תשועה ברוב יועץ ולקבלת החלטות בענין המאבק, ביום שלישי כ"ג בשבט, בשעה 11:00 בבוקר בבני ברק".

לכידה

"פרקי תהילים וקבלת עול מלכות שמים עם הגאון רבי שמואל יעקב בורשטיין שליט"א בשעה 11:15 בדיוק", נכתב בהודעה, ופרטים נוספים על מיקום העצרת – טרם נמסרו והם יפורסמו בהמשך.

כמו"כ, איגוד מנהלי הת"תים' שיגר מכתב לחברי הכנסת החרדים שעליו חתמו עשרות מנהלי תלמודי תורה, ובו נכתב כי "אנו הח"מ נמנים על המכירים לכם טובה ויודעים להעריך את מסירותכם לכלל הציבור ובפרט לשולחיכם".

"במהלך הקדנציה הנוכחית עשיתם בס"ד בזמן קצר עבודה גדולה ונפלאה, מחקתם ותיקנתם כמעט את כל העוולות וגזירות הממשלה הקודמת בראשות ובהנהלת נתניהו – לפיד, והציבור כולו חב לכם תודה ענקית והכרת הטוב מרובה".

עוד נכתב לחברי הכנסת החרדים כי "למרות הנ"ל ועל אף שאתם פועלים במרץ, בכל מה שנוגע למשרד החינוך ולמערכת החינוך החרדית נכשלו עד עתה כישלון חרוץ כל הניסיונות להביא לשינוי ושיפור, למרות פעילותו של סגן השר ח"כ הרב מאיר פרוש שעושה לילות כימים והציל מוסדות רבים מסגירה וחסימת תקציב וכן פועל רבות לבנית הועדות אך ידיו קשורות כסגן שר כאשר הוא נתקל בפקידות קשה שרוח המפקד פירון עדיין שורה עליהם, למרות פעילותכם והשתדלותכם הבלתי נלאית התנהלות משרד החינוך בראשות מנכלי"ת המשרד וראשי אגפים שונים היא שערורייתית אכזרית וכל כולה לא נועדה אלא להקשות, להצר ולהציק למוסדות החינוך החרדיים ובעיקר לתתי"ם. נוהל הרישוי, נוהל חשבות ובדיקת איתנות פיננסית, דיווח סייעת שנייה, נוהל רישום וקבלת תלמידים/ות וכו' לא זו בלבד שלא הפכו להיות הגיוניים והגונים יותר במשמרת שלכם… אלא הפכו להיות אכזריים דרקוניים ובלתי ישימים יותר".

"ובעיקר ציפור נפשינו הנושא החשוב ביותר … המפקחים/ות החרדים/יות שאיתם היו בעיות בשל התערבות בוטה וברגל גסה בתכנים (כמשנת וברוח אדונם לשעבר פירון) לא זו בלבד שלא הפנימו שהשלטון במדינה הוחלף אלא הפוך תעוזתם/ן ועזותם/ן גוברת, לא מעט בגלל הרפיסות ואזלת היד שלנו ושלכם".

לכידה

"עקב התנגדות עזה של המשרד שגורם חיצוני יבקר אותם שום ועדה מהועדות שסוכם בהסכם הקואלציוני שתוקם לבחינת המצב ותיקונו לא הוקמה. לאור הנ"ל הננו להודיעכם כי אנו מתכוונים להתכנס כל המנהלים בבחינת לך כנוס את כל היהודים ונצעק אל ד' אולי יחוס עם עני ואביון אולי ירחם ביום שלישי כ"ג שבט תשע"ו בשעה 11:00 בבני ברק".

מנהלי מוסדות הדגישו היום לאתר 'קול חי' כי "מאבקם מכוון אך ורק נגד פקידי משרד החינוך והנהלת המשרד, ולא נגד חברי הכנסת החרדים חלילה", אך עם זאת הם הביעו אכזבה מהעובדה שמנהלי הת"תים הספרדים טרם הצטרפו למאבק החינוכי הצודק, לדבריהם.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ב"ה

    מי שעובר על הרשימה כן מזהה תתי"ם ספרדים אך לא באותם אחוזים לפי יחסם המשקלי
    יכול להיות שמנהלי התתי"ם הספרדים לא בטוחים שיקבלו גיבוי מהחכי"ם החרדים, אם פרוש הציל מוסדות כפי שמובא במכתב האם יעשה זאת גם לתתי"ם ספרדים?צריך גיבוי מערכתי על כולם (גם על מוסדות המוכש"ר) ואז סביר מאוד להניח שההצטרפות תהיה עוד הרבה יותר גדולה